AXEAN FESTIVAL 2023: Celebrating the Best of Southeast Asian Music, Food and Craft Beer

SRM Bands

Press Kit

(english version below)

AXEAN Festival 2023, festival musik regional tahunan yang telah berlangsung sejak tahun 2020, akan kembali diselenggarakan di Singapura pada tanggal 28 dan 29 Oktober mendatang. Selain pertunjukan musik dari para musisi dari 10 negara di Asia Tenggara dan seluruh dunia, festival ini juga bermitra dengan beberapa merk bir, makanan, dan karya seni dari Asia Tenggara untuk memberikan pengalaman yang benar-benar mendalam bagi para pengunjung festival, serta menumbuhkan semangat kebersamaan dan kolaborasi. Tiket tersedia di sini.

Festival edisi tahun ini memberikan pengalaman ekstra pada budaya makanan Asia yang tak terlupakan dengan hidangan eksklusif yang terinspirasi oleh cita rasa dari seluruh wilayah dan beragam minuman melalui Beer Village yang telah dikurasi oleh festival. Iterasi kali ini menampilkan ikon budaya seperti dari Malaysia ada Masdo dan Zamaera, pendongeng liris terkenal Taba Chake dari India juga ada band alt-rock Helsinki Lambda Club dari Jepang. Dari Indonesia, ada Reality Club, Tanayu, Jeslla, Wake Up Iris, Pink Pitch, DVY dan Mantra Vutura.

Festival ini beroperasi dengan sistem bayar sesuai keinginan Anda dengan potongan pajak sebesar 250% untuk donasi di atas SGD 100 melalui mitra amal FOUNDATION MUSIC, dengan harapan agar festival ini dapat diakses oleh sebanyak mungkin orang. Donasi dari publik memungkinkan festival independen ini untuk melanjutkan upaya tahunannya dalam mengangkat musik terbaik di kawasan ASEAN, mempercepat karir para artis dan meluncurkan mereka di panggung global.

Silakan lihat siaran pers terlampir dan foto-foto yang dapat Anda gunakan. Media kit juga tersedia di sini untuk referensi Anda.


English Version

AXEAN Festival 2023, the acclaimed annual regional music festival, will be taking place in Singapore on 28 and 29 October this year. Alongside live music performances by renowned and up-and-coming acts from 10 different countries across Southeast Asia and the rest of the world, the festival is partnering with a wide variety of craft beer, food, and art vendors from Southeast Asia to give festival-goers a fully immersive experience, fostering a spirit of community and collaboration. Tickets are availablehere.

This year’s edition of the festival places extra emphasis on Asia’s indelible food culture with exclusive forward-thinking dishes inspired by flavours from across the region and a diverse range of beverages via the festival’s curated Beer Village. This iteration’s performers include Malaysia’s cultural icons Masdo and Zamaera, renowned lyrical storyteller Taba Chake from India, feel-good alt-rock band Helsinki Lambda Club from Japan. From Indonesia, we have Reality Club, Tanayu, Jeslla, Wake Up Iris, Pink Pitch, DVY and Mantra Vutura.

The festival is now operating on a pay-cos-you-want system with a 250% tax-deduction for donations over SGD 100 through its charity partner FOUNDATION MUSIC, in the hopes of making the festival accessible to as many people as possible. Donations from the public allow the independent festival to continue its annual efforts to elevate the best music in the ASEAN region, accelerating the artists' careers and launching them on a global stage.

Please see the attached press release and photos that you may use. Media kit is also available here for your reference.